شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم
خاطرات مردان بی ادعا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
طراح قالب

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، سردار شهید «حسین قجه‌ای»، متولد چهاردهم شهریور ماه سال 1337 در شهر اصفهان است. او قهرمان کشتی جوانان کشور بود و بعد از انقلاب مسئولیت محور دزلی سپاه مریوان را بر عهده گرفت. وی سرانجام در پانزدهم اردیبهشت 1361 در عملیات «الی بیت‌المقدس» در حالی که فرماندهی گردان سلمان لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص) را برعهده داشت، به همرزمان شهیدش و معاونش، شهید «محمدرضا موحد دانش» پیوست. در نوشتار زیر آخرین خاطره «حسین همدانی» از شهید قجه‌ای آمده است:

                                                             ***

با حاج محمود شهبازی، داخل سنگر فرماندهی محور سلمان نشسته بودیم، برای ناهار عدس‌پلو داخل کیسه‌های پلاستیکی داده بودند. یکی از آن پلاستیک‌ها را پاره کردیم و به اتفاق شهبازی مشغول خوردن شدیم. در همین لحظه حسین قجه‌ای فرمانده گردان سلمان فارسی، وارد سوله شد. سر تا پای لباس‌هایش، خاکی و آغشته به خون بود. دست‌هایش هم تا آرنج، خونی بود.

این هم دلیل داشت؛ آخر شخصاً مجروحین گردان خودش را برمی‌داشت و به نقاط امن‌تر منتقل می‌کرد. باهم که چاق سلامتی کردیم، نشست بین من و حاج محمود، کیسه پلو را کشیدیم وسط و بفرما زدیم. او هم که مشخص بود گرسنه است، بسم‌الله گفت و بعد، همان دست خون آلودش را می‌برد توی کیسه، لقمه می‌گرفت و به دهان می‌گذاشت، ما دو نفر هم بی‌خیال‌تر از او، از همان کیسه لقمه برمی‌داشتیم و می‌خوردیم.

شاید دو، سه دقیقه‌ای نگذشته بود که من و حاج محمود، دیدیم حسین قجه‌ای حین غذا خوردن، گاه و بیگاه پلک‌هایش بسته می‌شوند، معلوم بود مدت‌ها است یک چرت هم نخوابیده. سر جمع، شاید بیشتر از پنج لقمه هم نخورد. بعد یکی دو بار محکم با کف دست به پیشانی خودش زد، طوری که خواب از چشمش بپرد، بلند شد، از ما خداحافظی کرد و برگشت سمت مواضع بچه‌هایش در حد چپ محور محرم؛ جایی که در پیشانی پاتک‌های مهیب و بی‌وقفه واحدهای تانک و کماندویی دشمن قرار داشت و مقدر بود، قتلگاه خودش و بیشتر از دو سوم شیربچه‌های بسیجی‌اش در گردان سلمان فارسی باشد.

انتهای پیام/م

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:8 ] [ محمد جواد ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت میکنیم
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 328
بازدید کل : 19057
تعداد مطالب : 330
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1